27 februari 2011

Sandos Playacar, Mexico


Under första veckan på semestern känns det som man har all tid i världen. Den andra veckan bara rusar förbi. Eftersom vi var iPlaya Carmen för 2 år sedan och då gjorde alla utflykter vi ville så har vi bara tagit det lugnt på stranden den här gången.
3 eftermiddagar har vi gått in till Carmen. Promisen tar ca 30 min eller 40 min om man går långsamt som jag gör :) Det är bara att följa den kilometer långa stranden hela vägen.
Till skillnad från andra stränder så som i Krabi, Thailand eller Samana, Dominikanska så är mexicos strand rejält bred också. Här kan alla få plats kite surfare, barnfamiljer, yogaklasser och bröllop (vi har sett 3st vigslar från vår balkong). Det kanske låter som en ren cirkus men eftersom stranden är så stor, så störs du inte alls när du ligger och solar. (se bild bevis ovan)

I förmiddags föll ett strilande regn från det vi vakna till klockan var 12, inte enligt planerna, men vi passa på att boka in en 50min massage till mig på måndag (500kr) och köpa internetaccess till M så han kan jobba under tiden, (1 Tim/35 kr, en vecka kostar 350 kr).
Alla kan ju inte ha roligt jämt, men i morn ska M få lite kul iaf då han ska ut på snorklingtur. En båt utgår från stranden kl 14.30, den kör ut till ett rev 15 min från hotellet, där man får snorkla runt en timma. Det kostar 250 kr och då får man låna simfötter och allt annat man kan behöva.
Själv stannar jag på land och läser. Jag har redan avverkat 6 pockets och läser nu Hypnotisören av Kepler.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar