02 januari 2011

Nyårsafton 2010

Nyår firades i år i en insnöat Sandviken. Petra hade sagt att de nästan hade 2 meter snö utanför huset men när vi kom körande förbi Gävle och Valbo funderade vi på om hon inte överdrivit lite, sen svängde vi av till Sandviken.. Wow jag har nog aldrig sett så mycket snö på ett och samma ställe! Snövallarna på gatan var absolut 2 meter och på sina håll mer!

Trots att jag gjort ett impuls köp i Kista så blev det ändå så att jag tog en gammal goding från garderoben. En svart klänning som jag haft i flera år men för att piffa till den lite så bytte jag ut det svarta skärpet till ett vinrött band.

Något nytt och något gammalt.

Bordet var vakert dukat och vi bjöds på en jättegod kronärtskockssoppa och en jättefin oxfilé.

Det här måste vi göra ett försök själva på!!

Vid tolvslaget spelades The final countdown och Happy New Year och vi gick ut och titta på alla raketer.

André Clouet Grande Réserve. Mycket gott!

2 kommentarer:

  1. Äähum...inte KRON, JORDärtskockssoppa var det ju :-)

    SvaraRadera
  2. Note to self: Lära mig skillnaden på Kronärtskocka och Jordärtskocka!

    /Mrs W

    SvaraRadera