02 juni 2010

Stickers

Hemma är det inbjudningskorts verkstad just nu, vardagsrumsbordet är fyllt att Satinband, dubbelhäftande tejp, adresslappar, inbjudningskort mm.

Trots att vi beställde korten färdigtryckta tar det ändå oväntad lång tid att få dem klara. Visst är det kul att klistra och klippa men kan bli galen på att en detalj som adresslappar ska ta nästan två kvällar att få ok! På den första utskriften så satt alla adresser helt fel på pappret, mallen för etiketter stämde inte med etikett arken och när M väl lyckats ställa in alla format och storlekar i dokumentet så kom nästa problem. Bläcket i bokstäverna "läckte" utanför linjen så de blev oklara. M fick tillslut skriva ut det på en laserskrivare på jobbet för att få det bra.

Nu ligger iaf 20 kort klara för en sista inspektion innan paketering. Brevid finns kuvert, blommigafrimärken och adresslappar redo. Idag på lunchen hittade jag den sista och slutliga detaljen, fjärils stickers från Gallerix som kuverten ska förslutas med.

Jag hoppas att jag hinner få in några timmar med korten ikväll också så att jag kan posta dem i morgon. Eftersom ingen mer än jag och M har sett den "slutliga produkten" ska det bli spännande att se vad gästerna tycker om sina inbjudningar! 

2 ark med totalt 26 stickers kostade 40 kr.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar