04 juni 2010

Sex and the city 2


I går var jag och Kat på den sågade Sex and the city 2 och nu frågar jag mig, får vem som helst utan humor vara biorecensent?
Visst i all ärlighet tjejerna är varken 30 år eller singlar längre så om man vill att tiden ska stå still i handligen så då förstår jag att man förväntat sig något annat.

Själv skrattade jag högt åt alla roliga repliker, gömde mig bakom händerna och kröp mer i fotöljen av pinsamheter och efter filmen hade vi en allvarlig diskution om vad som är ok att göra om man är gift och framför allt om man får berätta om sina misstag med resultatet av att någon annan känner sig sviken.

Filmen tar även upp ämnen som kan ses provokativa i USA så som Gayvigslar och att det finns trevliga människor mellanöstern. Och naturligtvis filmen innehåller massor och åter massor av mode! Carrie hade bla denna fantastiska Dior klänning:


Jag kan bara säga att Sex and the city 2 med råge uppfyllde mina förväntningar på en bra chick flick, rekommenderas varmt! Och kom ihåg en sådan här biokväll kan bara avslutas på ett sätt, med en cosmo. 

Cosmo a la hotell Anglais

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar