15 oktober 2009

Gummi gummistövlar

Om jag ska påta i trädgården i sommarstugan måste jag köpa gummistövlar. Nej, jag vet att vi inte vunnit budgivningen ännu, men man kan väl drömma. : )

Jag vet inte om jag vill ha roligt stövlar eller om jag vill ha en lite mer seriös variant men de ska vara höga. Jag var inne på Jackie här om dagen och testade ett par Hunter (den trendiga gummistöveln just nu som sett på Kate Moss, Ashley Olsen och Sarah Michelle Gellar) men nej den är för trendig och passar därmed inte "riktiga kvinnor" som har mer än 36 cm i omkrets runt vaden. (nej jag är inte bitter..)


Så nu har jag hittat 2 alternativ
Viking Retro Warm, insida är mjuk fodrad och skafthöjd är på ca 34 cm, omkrets ca 43 cm.


Eller Tretorn Längta, Den har foder i fleece och skafthöjd är ca 35 cm och omkrets ca 40-43 cm (Den har spänne och gummikil i ovankanten ger en flexibel skaftvidd.)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar