13 oktober 2009

Nesting

Vi är mitt upp i en budgivning för ett sommar hus och det börjar närma sig slutbud. Hela kvällen satt vi och fundera vad huset faktiskt kan vara värd och framförallt hur mycket är det värt för just oss.
Att titta på stugor och fundera på hur vi vill ha det, har gjort mig beroende av inredningstidningar med lantligt tema. Drömhem & Trädgårdar, På landet och Lantliv är mina favoriter just nu. När jag kommer hem från jobbet sitter jag och viker hörn på alla sidor där jag ser fina saker och bra idéer.

Den här veckan har ett underbart quiltat lapptäcksöverkast från Baldershage och fina blommiga krukor från Indiska funnit sin plats på min önskelista. Idag när vi var inne på Kicks hittade jag en fin förpackning som innehöll en underbar tvål med smultronlukt från Björk & Berries.


Det finns ett ord på engelska ”nesting” som beskriver mig just nu, min bobyggar lust har helt enkelt vaknat till liv. Det enda jag behöver nu är ett hus att ställa in allt i!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar