06 februari 2015

London

När man smyger ut ur huset i mörker för att inte väcka familjen känns det nästan som om man rymmer :) 

Resan var väldigt smidigt bla har Heathrow en ny passkontroll där man själv scannar passet så kontrollen tog 2 min istället för att stå i långa köer.

Det enda som inte var smidigt var ATM maskinen som åt upp mitt kontokort så de första jag fick göra efter att slagit på mobilen var att ringa M så han kunde spärra det hos banken...suck.
Tur att jag har ett amex med mig också, hoppas nu bara att butikerna och resturangerna accepterar det!

Otroligt nog har jag inte saknat kortet, för efter lite drygt 3 timmar på Oxford street har jag inte köpt något förutom en värmande kopp kaffe men lite irisch i. Jag är en skam för kvinnosläktet när det kommer till shopping!


I London är det ingen snö men de blåser galet kalla vindar så nästan öronen ramlar av. Ett stort plus är dock att det är blå himmel och strålande sol, när såg man den sist i Stockholm??

Nu är det en timmas rast och vila innan middag. Än så länge 15 632 steg idag ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar