07 februari 2015

Hilton London Metropole hotell

Stort hotell med bra service. Smidigt belägen ca 10 min gångväg från Paddington (vilket i sin tur ligger 15 min från Heathrow med express tåg).
Hela lobbyn luktar choklad pga den lilla chokladshopen som ligger i anslutning. De som jobbar här måste få tokig abstinens eller blir de möjligtvis avvanda från choklad av den ständiga lukten?

Vi kom vid 11 och eftersom de inte har rummen klara innan 15 så fick vi möjlighet att uppgradera för ca 200kr per natt till ett som hon uttryckte det "större deluxerum" med utsikt och få nycklarna direkt.
Rummet var litet och trångt så jag var glad att vi vi inte stannade i det mindre standard rummet för då hade jag antagligen fått sova med fötterna i korridoren :)
Utsikten är mycket bra på 20 våningen (av 23) trots att fönstren var skitiga.

Utsikten från 20de våningen.

Så till det viktiga;
Sängarna är jätte sköna och har varma fluffiga täcken.
Duschen ger bra med vatten och är varm.
Handdukarna är ganska tjocka och lagom stora.
Duschtvålen är snålt tilltagen, rinnig och luktar lite WC anka.
Frukosten är livlig men har bra urval.
Restaurangen på 23 våningen hade en mysig bar och prisvärda asiatiska rätter.

Det tar ca 10 min att gå till oxford street. Det är en stor rak väg dit och den luktar underbart :)
Anledningen är alla de arabiska, iranska, libanesiska och marockanska restauranger som ligger längs vägen. Alla har uteserveringar med de största antalet vattenpipor  som jag nånsin sett! De fyller kvällen med dofter av körsbär, jordgubb, vanilj i en härlig blandning på den vältrafikerade gatan.

Absolut ett bra hotell för den som vill vara nära shopping och inte behöver extra golvyta.


1 kommentar:

  1. Kul att se en recension. Jag har sneglat på det ibland på bokningssajter eftersom vi ofta tar tåg till och från från Paddington. Har inget favorithotell i krokarna så det blir alltid någon annanstans.

    SvaraRadera