27 september 2014

Nyheter

Det kommer massor av nya produkter på marknaden hela tiden som jag aldrig testar. För att bryta våra rutiner så anmälde jag mig till testagram.se. Det är en låda packad med nyheter som man får testa utan direkt motprestation, även om de gärna ser att man recenserar vad man tycker.
Månadens låda såg ut såhär;


Jag har testat 3 av sakerna redan, 
nya flora blandat med smör (absolut mer smör smak än tex bercel), 
ricenta fruktbollar (kommer inte ihåg vad de smakade, de i sig ett dåligt betyg och konsistensen var lite svampig)
Cola life, mindre kalorier än vanlig cola men mer än zero eller light. Den är sötad med Stevia i stället för aspartam. Stevia är en växt, den kemikaliska utvinningen är ganska hård och lämnar mycket kemikalier kvar därför gillar inte Livsmedelsverket Stevia trots att det är en naturlig växt från början.
Jag dricker inte så mycket vanlig coca-cola så vet inte hur lika de smakar men den är iallafall inte godare än zero eller light och framförallt inte lika god som pepsi maxi.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar