29 juli 2010

Knight and day

I går var vi på kvartersbion och såg Knight and day med Tom Cruse och Carmeron Diaz. DN kallar den "-Ett sommarmonster. Halvdana specialeffekter och intrigen suger." Man kan väl säga att att både jag och M hade en helt annan åsikt!

Jag har alltid gillat action filmer The Bourne Identity, M:I3, Tomb Raider och så vidare. Nej det kanske inte är några tänkvärda filmer som Truman Show eller Den röda filmen (som jag förövrigt gillar) och ja de innehåller "glorifierat våld" men jösses vad underhållande de är!

Jag tycker handlingen håller ihop och replikerna är riktigt roliga, vid flera tillfällen skrattade hela biosalongen. Vad mer kan man begära för 100kr : )
Tompa och Diaz slänger repliker till varandra med en härlig underbältet humor och det känns som det kommer väldigt naturligt (jag blev väldigt glatt överraskad då jag senaste åren misstänkt att Tom Cruse förvandlats till en känslokall robot rent privat)

När jag lämnade biografen var jag på riktigt gott humör och funderade på när jag kan se den igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar