03 juli 2014

Babybubbla

Många pratar om en lycklig babybubbla man tydligen ska leva i en tid efter födseln, jag upplever det mer som en sömnlös och delvis smärtsam bubbla man måste uthärda.
Vilket fall som helst, nu när det gått treveckor och Isabel nästan är fri från förkylningen(som nu M har fått i stället) så är det dags att bryta bubblan och komma tillbaks till livet.

När jag sitter hemma för länge hamnar jag i nån slags socialfobi och hittar på ursäkter för att slippa lämna huset, jag får liksom tvinga mig ut.
Därför har jag börjat boka upp mig, idag har jag lovat Olivia att hämta på dagis. Ja, jag vet att det inte är en jätteutflykt men man får börja med små steg :) i morgon är det invägning på BVC och på
måndag är det lunch med en kollega sen får vi se om jag kan hitta på fler utflykter...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar