07 juni 2014

Ny leksak

Jag har glömt att visa min nya leksak! Tam-tam-taaaa;

Panasonic Lumix DMC-G6 med två objektiv(14-42/3,5-5,6 och 45-150/4,0-5,6), 16gb minneskort och väska för 4590kr.

Det har gått sisodär 5 år sedan jag köpte en kamera sist och jag har faktiskt aldrig varit helt nöjd med någon jag haft.

Den kamera som är i telefonen är väldigt bra och har ersatt behovet av en lite smidig kamera som är lätt att ta med nu saknas bara möjligheten till att ta lite finare porträttkort och skymnings/ inomhusbilder.
Panasonic har sänkt priset på sin instegs kamera (dvs den som har enkelheten från kompaktkamera och finesser från systemkameran, även vikten ligger mitt emellan).

Jag har börjat trixa lite med den, alltid svårt att lära sig menyerna hos ett nytt märke! Den kan tex koppla upp sig mot wi-fi så man kan lägga ut bilderna i mail eller på nätet direkt. Jag har inte hittat alla inställningar ännu men för porträtt på barnen tror jag att jag kommer bli nöjd iaf :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar