07 oktober 2013

Nu har jag flugit med nya Boeing dreamline..

..vad ska jag säga, helt ärligt, visst det är fräscht och nytt men utöver det, en jätte flopp!
Vi hade bokat Norwegian till New York och ca 4 timmar försenade kom vi iväg. Jag tänkte inte recensera Norwegian, jag håller mig till att säga, jag bokar aldrig Norwegian igen om jag får bestämma!  

Så åter till Dreamline DY7006, en av fördelarna sägs vara de stora fönstren, när jag först satte mig så reagerade jag inte ens på att det var stora. Sen är det ju lite moment 22, för att ha nytta av stora fönster måste du ju ha nåt att titta på! En 8 timmar resa så är det mörker eller moln 7 av de timmarna så du kan helt enkelt bara se uttaxningen och starten. Därefter har de ju noll funktion.

Ett seriöst problem är att inget på planen verkar fungera, veckan vi åkte fick de byta ut delar så att hydraulik, bromsar, syrgas i cockpiten skulle fungera, så hem fick vi åka inhyrda high fly. 

Ni som tidigare läst om förra sommaren då vårt Apollo plan gick sönder och vi fick ett panik inhyrt plan från portugisiska high fly, det här planet var mycket bättre utrustat.
Visst det hostade och pustade när det lyfte oss men vi kom ju faktiskt hem och det är en stor fördel.
Apropå stor.. Dreamline har ca 30% mindre skötbord och smalare stolar än gamla high fly. Portugisernas stolar har dessutom bättre stoppning och tyg i sina plan.
Slutligen, var vi mindre jetlag? Ingen aning, skillnaden var iaf inte så markant så att vi kan svara ett klart, ja.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar