31 oktober 2013

Ångest

Min lilla bil behöver vinterdäck. För mig som inte alls är insatt i däck dimensioner och bultcirklar så känns det aningens omöjligt att veta vad man ska köpa! Som alltid när jag inte vet så går jag på testvinnare J det fick bli Testvinnaren i Aftonbladets däcktest 2012 och tvåa i Vi Bilägares test 2013, Goodyear UltraGrip Ice Arctic.
Sen att välja fälg, det fick bli en som…passade däcket i storlek. Enzo B aluminiumfälg, jag såg den på en liten bild och tänkte ja men den blir väl bra, såg den nu på en stor bild.. den kanske är lite mer ”hej jag är en grabb på 18år som gillar streetracing” men okey min lilla bil har ju smeknamnet kanonkulan haha.
Kalaset kostade 6500 kr inte så farligt jämfört att Opel ville ha 9900kr för samma däck! www.dack365.se

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar