11 maj 2010

Balance Solna

Idag var jag och provtränade på det hypade Balance gym. Det vara rena turen att jag innan jag gick från jobbet kollade upp snabbaste vägen dit, för jag hade helt missuppfattat vart gymmet låg!
Balance ligger på Gårdsvägen 10 i Frösunda. Avstånds mässigt är det ca 20 min längre färdväg än till mitt vanliga gym men mina förhoppningar var att fräschheten väl skulle väga tyngre än längre resväg.

Tyvärr var mitt första intryck inte alls särskilt fräscht. Under rundturen i gymmet möttes jag av en riktig källargyms lukt vilket jag måste säga är väldigt konstigt på ett så luftigt och stort gym. Lokalen är 2 400 kvm stor!
Sen har de haft oturen att få en designer som tycker att svart är rätt färg på ett gym. Jag kan inte säga annat än; Welcome back to the 80´s! Skåpen i omklädningsrummet är svarta och matrialet drar till sig damm som en magnet och de är antagligen helt omöjliga att få rena. Jag förknippar träning och hälsa med friska härliga färger, gröna växter och naturliga inslag som tex ek men här ser jag bara svart, vitt och grått.

På den positiva sidan så finns det sjuuukt många konditonsmaskiner, det finns tv i alla maskiner men bara 1,2 och 4 att titta på, måste anta att fler kanaler gömmer sig där inne och att det bara är jag som inte fattade inställningarna.
I gymmet finns små handukar att använda isf papper, lite premiumkänsla : )
Maskinparken på gymmet är av ett märke som jag inte stött på tidigare och det kommer att kräva några gånger innan man hittar det man letar efter. Men redan nu har jag hittat igen gamla favoriter som jag använde hos sjukgymnasten för X antal år men som jag aldrig sett på vanliga gym.

Plus i omklädningsrummet är alla handfat med höga kranar som gör det lätt att fylla på vattenflaskan, en nog så viktig detalj. Det finns tvål och shampo i duscharna och hårspray och vax vid speglarna.

Jag har lärt mig att första intryck under påverkan av förväntningar, inte alltid stämmer med verkligheten så jag ger absolut Balance en ny chans nästa vecka, återkommer..


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar