23 januari 2013

Öroninflamation

Igår mailade jag BVC och frågade vad som kan vara felet på lilla O. Idag 10:08 ringde hon upp, kräkningar, att inte vilja äta, slem, gråta på nätterna och ingen feber är tydligen kristallklara tecken på öroninflamation. F-n vad dålig koll man har, stackars unge!

Hon rådde mig att fixa en akuttid hos läkarna idag för penicillin. Sagt och gjort kl 10:22 meddela husläkaren att det fanns en tid kl 11:00 .. "Öhh nää jag har inte bil", känns som fel svar så jag tacka ja, slängde i Olivia i overallen, i vagnen och sprang till bussen. Sån jäkla tur så kom den nästan direkt (den går bara var 30de min!). När jag klev av vid centrum spurtade jag över torget och upp för backen där M tog över stafettpinnen (vagnen) och hastade vidare. Med 2min marginal kom vi in i väntrummet :)
7 min senare var vi klara med recept i handen lämnade vi stället, båda glömde ta av de blå tofflorna...

Vi stannade på Apoteket på vägen, väl hemma plockar vi upp flaskan, då har den spruckit(!!!), M satte sig i bilen igen för att köra och köpa ytterligare en flaska medan jag gav O lunch.

Tur att man inte har det så här varje dag!!



2 kommentarer:

  1. Stackars skruttan! hon får krya på sig önskar vi på Trollvägen Kram

    SvaraRadera
  2. Stackars lilla O!! :-(
    Vilken tur att hon har så handlingskraftig mamma som tar tag i saker o ting fort o hinner med allt på ingen tidsmarginal alls! kram! K

    SvaraRadera