02 oktober 2012

Träning

Idag är jag stel i kroppen av rätt skäl, jag var och tränade igår.
Det är verkligen på tiden att göra nåt för min onda kropp och för en gångs skull har jag lagt upp träningen så som jag vet är bäst för mig. (Har vetat det i sisodär 15 år så hurra för mig, att jag äntligen använder kunskapen ;)

Mina onda muskler behöver streching och sedan uppbyggnad av främst bål i ett lagom tempo. Därför passar yoga, thai chi och Pilates bra.
En snabb förklaring;
Alla tre lär ut kontroll av muskler och bra hållning i ett, för många, vääldigt långsamt tempo.
Yoga är streching och balans.
Thai chi, väldigt likt sjukgymnast med uppmjukning och muskeluppbyggnad.
Pilates, bålträning (dvs midjan, även kallat core) med tex sittups, användes ursprungligen av balletdansöser.

I torsdags körde jag yoga, efteråt kände mig "lättare" i kroppen och igår måndag blev det Pilates och nu känns det stelt i musklerna (som jag brukar blir efter ett bra styrkepass).

Passet var mellan 18-19 så jag var hemma halv 8, exakt 12 timmar efter att jag lämnade huset i morse.
Det känns inte bra att bara få en timme med Olivia, rent ut sagt skitjobbigt! Vet inte hur jag tidsmässigt ska klara av att träna, hoppas att det blir lättare med tiden...

Hmm kanske inte samma bakgrund som jag hade...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar