05 juni 2012

Händelserik dag

Dagen började med en promis i solen innan frukost. Eftersom solen konstigt nog fortsatte att lysa gick vi på eftermiddagen till Sollentuna C för en "mammafika".
Olivia hade massa spring i fötterna så vi gick upp på "babyhyllan" för att leka.
Lekhörnan är bra utrustad och Olivia hade riktigt roligt med de andra barnen.


Plötsligt slocknar hela centrum och vi inser att vi är inlåsta eftersom både hissen och dörren med kodlås går på el.
Det blev lite mycket när det efter några minuter började lukta brand! (fläktarna i restaurangerna slutade ju fungera och det var grilloset vi känt)

Jag och en av de andra tjejerna ställde oss och försökte påkalla uppmärksamhet från folket och vakter, efter ett tag hörde de oss och kom till undsättning.
Vakterna låste upp dörren och bar ner alla vagnar efter 20 min i fångenskap :)
Jag föreslog att det kanske är dumt att ha en sektion som låste sig själv om det skulle börja brinna, då visa de att det finns en nödexit bakom toan som ledde ut i garaget, tänk att fyra vuxna under 25 min inte lyckades hitta den!

Jaja, elen kom tillbaks och jag köpte nya blommor till vår entré på vägen hem.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar