04 april 2012

Phuuu

Jag brukar inte kommentera politik, de lämnar jag till andra...
Men nu känns det som jag äntligen kan pusta ut, Mitt Romney ser ut att vinna över Rick Santorum i valet av republikanernas president kandidat!

Om du inte har varit särskilt intresserad kan jag upplysa om att Rick är en av tre personer som kan bli USAs president, dvs vare sig vi vill eller inte, en av värdens mäktigaste personer.

Personer som Rick Santorum skrämmer mig mer än allt annat.

Rick har följande åsikter:
- klimatfrågan enbart är en bluff.
- lagstadga mot homosexuella handlingar
- alla typer av preventivmedel bör förbjudas.
- Abort är fel, även om kvinnan blev gravid under en våldtäkt, vid incest eller både och. Alla läkare som utför en abort bör kunna åtalas för denna handling.

Jo just ja..
- The Big Bang, evolutionsteorin är bara ett filosofiskt påhitt och bör därför inte läras ut i skolorna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar