10 november 2010

Blää

Motivationen ligger just nu någonstans under snömodden på gatan. Tror det beror på kombination av höstdeppighet, tråkiga arbetsuppgifter på jobbet och som topping på glasberget sprang jag på gamla roliga kollgor från förra jobbet som fick mig att bli nostalgisk.

Eller så är det den mytomspunna ”Postnuptial depression” fritt översatt: ”efter bröllopsplanerings hysterin deppigheten” . Har du inte hört tala som den? Jo det sägs att brudar efter 6-12 mån planering tappar fotfästet då de inte längre finns något att planera, inga fler lyckönskningar och livet är som vanligt igen. Till och med TIME magazine har skrivit om den!

Det värsta jag vet är att vara deppig, det är så löjligt att vara deppig när man har det så bra. Här är skäl till varför jag inte har rätt att vara deppig:

• Takläggaren gör just nu det sista på stugan och efter nästa vecka är han ute ur våra liv.
• Fotografen har ringt och våra foton finns att hämta i studion efter supersnabba 3 veckor efter bröllopet!
• Pappa ska komma förbi med sina kort ikväll
• Om 2 veckor är det dags att adventspynta, blir ju så mysigt med ljus!
• Vi är bjudna på middag hos våra goda vänner på lördag

Shopping är ju ett annat traditionellt sätt att bli glad, jag funderar hur länge följande saker från Åhlens kan göra mig varm i själen?
  
Nytt julgranspynt

Rejäl adventsljusstake

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar