06 september 2010

Att ropa varg..

I fredags när jag kom hem låg det ytterligare ett brev från Möhippemaffian men instruktioner att packa väskan och vara klar innan kl 09.30 lördag morgon.


Jag kommer ihåg en fabel som jag läste som liten, Pojken och vargen av Aisopos. Den handlade om fåraheden som roade sig med att ropa vargen kommer. Ortsborna kommer gång på gång för att rädda honom och fåren, men inser snart att de ödslar sin tid. När så vargen dyker upp på riktigt är det ingen som hjälper pojken, och vargen tar fåren. Sensmoral; den som ljuger blir till slut inte trodd ens när han talar sanning.

Därav så var jag inte ens hemma lördag kl 09.30...mestadels eftersom ett gäng glada killar stormade vår lägenhet kl 9 för att ”kidnappa” M.

För att ge dem lite utrymme gick jag ner på gymmet för att duscha och efter det gick jag till vår lokala videobutik/restaurang där jag tog en lång härlig frukost i solen med en tjejtidning. Varför gör jag inte sånt oftare?!?
Lyxigt med färskpressad juice!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar